duminică, 12 august 2018

Vacanta la Busteni

Am petrecut, saptamana trecuta (6-10 august), cateva zile minunate la Busteni, impreuna cu Irina. Desi am trecut de multe ori prin Busteni, nu am stat mai multe zile pe acolo. Imi place tare mult micul oras turistic, mai ales pentru privelistea minunata a muntilor si pentru aerul curat si oxigenat de care ducem atata lipsa in Bucuresti. Ne-am cazat la pensiunea Bacolux, la care am facut rezervare pe internet (pe Booking) doar cu o saptamana inainte. Pensiunea mica si bine ingrijita este situata aproape de iesirea din Busteni, spre Azuga. Am avut comfortul standard si o bucatarie dotata cu tot  ceea ce era necesar, pentru cine voia sa gateasca ceva, dar noi nu am luat decat micul dejun acolo. Ne-a placut mult faptul ca la etajul I, unde stateam, aveam o mica terasa deschisa, orientata spre est, unde dimineata ne beam cafeaua in lumina soarelui care se ridica de dincolo de padurea din fata noastra....iar seara, dupa plimbarile din timpul zilei, acolo, beam un pahar de bere.

In prima zi, luni, am vizitat orazul. Vremea era putin incerta, muntii erau acoperiti de nori incat nu vedeam crucea de pe Caraiman.

Pensiunea Bacolux

A doua zi am vizitat Castelul Cantacuzino care este asezat departe de oras, la marginea padurii, in cartierul Zamora. Castelul a fost construit in 1911 in stil neoromanesc, dupa planurile arhitectului Grigore Cerchez si a apartinut printului Grigore Cantacuzino (Nababul) fost ministru al României între 1899-1900, 1904-1907. Castelul are o suprafata de 3148 mp si este inconjurat de o gradina splendida, cu suprafata de 3.5 hectare. Acum in gradina sunt expuse sculpturi facute de artisti romani.

Familia Cantacuzino are o istorie veche, in holul castelului fiind prezentat arborele genealogic al familiei. Castelul a fost retrocedat ultimei mostenitoare care l-a vandut apoi unei societati care se ocupa de administrarea lui si organizeaza diferite evenimente (petreceri private, conferinte, team buildings, concerte, expozitii, etc)- dupa cele spuse de ghidul de la castel.

Am vizitat interiorul castelului. Din pacate, nu s-au pastrat obiectele si mobilierul original. La parter, initial, au fost sala de primire, sala de bal, birouri...Pictura originala si tavanele din lemn sculptat s-au pastrat si sunt splendide. In medalioane, aflate in partea de sus a peretilor salii de receptie, sunt pictate figurile cele mai importante ale neamului Cantacuzino.

In camerele de la etaj se afla o galerie de sculptura unde expun artisti romani contemporani.

De la balconul castelului poate fi admirata splendida panorama a muntilor Bucegi.

La iesirea din castel....

E minunat sa te dai intr-un astfel de leagan, eu l-am incercat !

Maine va fi vizita la Castelul Peles apoi la Manastirea Caraiman...