luni, 13 august 2018

Vizita la Castelul Peles


Miercuri, in a treia si de vacanta la munte, ne-am programat sa mergem la Sinaia ca sa vizitam Castelul Peles. Am luat din Busteni un microbus spre Sinaia. La iesirea din Busteni am avut un mic incident care putea fi un accident, dar din fericire nu s-a intamplat asa. Un sofer grabit, aflat in fata noastra, a virat repede la dreapta, probabil nu a semnalizat la timp, iar soferul microbusului a trebuit sa franeze brusc. Dar nu ne-am dat seama de asta pana ce nu am simtit o bubuitura puternica in spatele microbusului. Ce s-a intamplat? In spatele microbusului era o alta masina, care nu a mai putut sa franeze la randul ei, la fel de repede si s-a ciocnit cu microbusul. Dar din fericire, ciocnirea nu s-a lasat cu victime, masina din spate a fost foarte putin afectata, soferii au coborat, au constatat si pentru ca nu era nimic prea grav ne-am continuat drumul....

Am ajuns la Sinaia, am coborat in statia de la gara si ne-am indreptat pe jos spre Castelul Peles. Am urcat, pana am ajuns la sosea, si mai departe, am luat-o incet, in plimbare, spre castel, admirand minunatele cladiri construite in perioada interbelica, cazinoul, manastirea Sinaia, etc.



Manastirea Sinaia

 Apoi mai departe, am urcat treptele ce duc spre castel, asa cam 20 de minute...aleea care duce direct la castel (cred ca se cheama acum "Carmen Silva"), era plina de comercianti ambulanti care vand tot felul de maruntisuri inutile...


Am iesit din zona aceasta si Castelul Peles ni s-a aratat in toata splendoarea lui.
Vazut mai de departe....

si tot mai aproape...

 

Era ora 11 si deja erau foarte multi turisti, romani si straini, care asteptau cuminti la coada, la casele de bilete. Am mai asteptat, apoi, ca sa intram dar nu mai mult de o jumatate de ora. Intre timp am admirat arhitectura castelului, picturile care impodobesc peretii exteriori...
Admirabil!!






Castelul Peles a fost construit de regele Carol I, ca resedinta de vara. Constructia a inceput in 1873, s-a facut in etape si pana la definitivarea ei, in 1914, a durat 41 de ani. A fost resedinta regala (1883-1947), nationalizat in 1948, muzeu din 1953 si pana azi. In 2007, castelul a fost retrocedat regelui Mihai, dar a ramas muzeu si institutie publica administrata de statul roman, sub egida Ministerului Culturii.

Vizitarea castelului se face cu un ghid calificat. Eram foarte multi turisti, mai precis mai multe grupuri care-si asteptau randul sa treaca de la un loc in altul. A fost foarte greu, aproape imposibil sa faci poze in aceste conditii, doar cateva in Holul de onoare si din cateva saloane, pentru ca abia ne puteam misca in aceasta inghesuiala.
Am avut parte de un ghid foarte bun (cred ca toti sunt asa de buni), care ne-a dat celor interesati explicatii si amanunte suplimentare.

In Holul de onoare


 




Pentru vizitatorii blogului meu, in special pentru Beth, care stiu ca-l urmareste cu asiduitate, am gasit  pe youtube un filmulet cu imagini din Castelul Peles, foarte bine realizat.
Filmuletul poate fi vazut aici
 https://www.youtube.com/watch?v=kDm3nLpezU0

Multumesc My Travel Channel
https://www.youtube.com/channel/UCPihlC8JuU7H0JxIpIghpIg?sub_confirmation=1&via=tb

Maine voi merge la Manastirea Caraiman...
By,
Carmina

Un comentariu:

  1. Another great tour and thank you for the link. I have been in the UK for 2 weeks but will return Friday. I will be reviewing your posts then and will check the links as well. We are both vacationing at the same time.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...