miercuri, 8 septembrie 2021

Excursie în Valea Jiului - ziua întâi

 Timp de două zile, 4-5 septembrie, am fost într-o excursie minunată organizată de Clubul seniorilor Codrii Neamțului. Am plecat din București la ora 6:30, 50 persoane, cu autocarul.

Primul popas a fost la Mănăstirea Hurezi de lângă Horezu. Am mai fost aici în 2013 cu Nuti și soțul ei. Acum Nuti sa mutat la Cluj-Napoca la fiica ei și știu de la soțul ei că nu este într-o stare prea bună.

Mănăstirea Hurezi a fost ctitorita de Constantin Brâncoveanu la sfârșitul sec. XVII. Este un ansamblu arhitectonic în stil brâncovenesc și face parte din patrimoniul UNESCO. Este o mănăstire de maici ce degaja liniște și pace.

Doar câteva poze ... 



Întrarea în biserica mânăstirii 


Am luat masa de prânz la o terasa din Horezu apoi am plecat mai departe spre Târgu Jiu. Am trecut prin Târgu Jiu, pe lângă locul unde se află renumita creație a lui Constantin Brâncuși, Coloana infinitului. La câțiva km de Târgu Jiu am intat în Defileul Jiului, pe șoseaua care șerpuiește într-o zonă cu pădure și stânci, plina de serpentine, de-a lungul râului Jiu care aici este încă mic dar curge turbulent.

Câteva imagini luate din fugă autocarului .... 




Am ajuns la Petroșani de unde am plecat spre zona cu localitățile miniere Vulcan, Petrila, Aninoasa și am ajuns la Lupeni. De aici am urcat pe un drum bun dar plin de serpentine, spre stațiunea de agrement Straja, aflată la 8km de municipiu Lupeni, la o altitudine de 1445m. În Stațiunea Straja sunt peste 200 cabane, pensiuni, vile, case de vacanță, 12 părți de schi cu instalații de transport pe cablu, telescaune, teleschiuri, telegondola.

Tot aici se află un schit de călugări din 1999. Intrarea în schit se face printr-un tunel artificial de 57m. În tunel sunt așezate picturi care reprezintă sfinții celor 365 zile ale anului precum și scene din Vechiul și Noul Testament. O candela arde în fiecare zi în dreptul sfântului acelei zile și este mutata de la o zi la alta.

Intrarea în tunel

Bisericuta de lemn a schitului

Imagini din tunelul cu picturi 



De la înălțimea stațiunii Straja se vede în vale orașul Lupeni. Ce sus eram! 


Am avut emoții cu operațiunea de întoarcere a autobuzului care s-a  făcut destul de greu din cauza spațiului mic de mișcare și lungimii mari a autobuzului. Dar până la urmă totul a fost bine!

Ne-am întors la Lupeni pe acel drum destul de înclinat și plin de serpentine. În sfârșit, am ajuns cu bine în Lupeni și ne-am îndreptat spre Petroșani unde ne-am cazat la hotelul numit Oxigen 🤭😀. Am mâncat niște sandviciuri cu Monica, colega mea de cameră și am ieșit să facem o mică plimbare. Dar orașul la ora aceea, 9 seara, era gol. Mai nimeni pe strada. Asa este într-un oraș mic și liniștit! Așa că am într-într-un mic local, numit * Dejavu * de lângă hotel și am luat un ceai relaxant foarte bun, chiar foarte bun. Alți colegi de excursie au mers la un club unde se dansa!!! Am aflat doar dimineața! 😃

A doua zi am luat la hotel un mic dejun inclusiv, foarte bun și pe la ora 10 am plecat mai departe. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...