luni, 7 ianuarie 2013

....din nou plastice

 

 Este foarte interesant sa lucrezi cu aceste materiale. Orice incercare de manipulare termica aduce surprize si modifica ceea ce era initial. Asa ca trebuie lucrat cu mare grija. In ultimul timp am definitivat niste lucrari la care am folosit plasticele topite anterior. Nici nu stiu cum sa le denumesc mai bine. Americanii spun "fused plastics" adica plastice fuzionate, contopite sau "fused plastic bags" pentru ca de fapt sunt pungi, sau bucati din pungi de plastic, contopite cu ajutorul caldurii. Dar pentru ca fuzionarea lor se produce sub actiunea caldurii, adica este un tratament termic, mi se pare mai potrivit sa le spun plastice topite.
Dar mare atentie! Trebuie sa se lucreze intr-o camera bine ventilata, pentru ca nu se stie niciodata ce gaze pot fi emanate in acest proces. Cu pungile subtiri de PVC nu mi s-a parut ca ar fi o problema, nu am constatat vreo emanatie deosebita si sesizabila dar in cazul pungilor mai groase este nevoie de multa precautie!

Pe o bucata de plastice topite am executat niste cusaturi free motion la masina de cusut ca sa vad cum merge. E posibil dar se distruge acul de cusut foarte repede, pentru ca probabil materialul acesta este foarte dur. Si a iesit asta... arata bine, imi place.


Apoi m-am gandit s-o completez cu niste negru in partea dreapta si a trebuit iar sa procedez termic...dar s-a distrus toata textura pe care am realizat-o inainte. Poate pentru ca, nu-i asa, "nemultumitului i se ia darul" asa  cum zice un proverb. Am incercat sa dreg ceea ce am facut si am lipit niste hartie metalizata pe dos ca sa-i dea rezistenta, pentru ca se ciuruise tot materialul....cred ca am cam exagerat cu tratamentul termic!
Dar nu mi se pare prea rau ceea ce a iesit....i-a dat mai multa textura.

 Mai jos niste detalii de unde se poate observa textura plasticului ciuruit. Imi place aceasta suprapunere de straturi diferite care a iesit si care in realitate arata mai bine....e interesant, nu?






22 de comentarii:

  1. Hei, dar arata foarte bine ! imi place mai mult dupa "exageratul cu tratamentul termic" :D. Are, vorba ta : textura. Le vei transforma in tablouri textile sau in carti postale ?
    Imi faci pofta de topit/fuzionat ;).

    RăspundețiȘtergere
  2. Aspectul este super insa toate inovatiile noastre trebuie folosite la ceva si cred ca aceste plasticuri daca nu sunt ondulate ( si se pot face in asa fel sa nu fie , am incercat si eu ) se pot folosi la carti postale . Ar iesi ceva inedit !!!

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...