vineri, 16 august 2024

Excursie la manastirile rupestre

 In ziua de Sf.Maria, am fost cu Oliviera, cu masina, la invitatia ei, intr-o excursie foarte interesanta la manastirile rupestre din Arges.

Mai intai, mănăstirea Cetatuia-Negru Voda (de langa comuna Cetateni) care se afla pe o stanca inalta de peste 800m. Un teren presarat cu niste stanci imense ca niste bolovani. Acolo se ajunge pe un traseu foarte dificil prin padure, mergand pe o poteca cu bolovani, stanci, radacini, formand multe serpentine.





Cand am ajuns in padure nu am mai putut face poze, eram atenta la drumul foarte accidentat. M-am oprit de multe ori sa ma odihnesc. A fost foarte greu si obositor!

 In sfarsit, dupa vreo ora jumatate am ajuns in vârf. Erau multi turisti in curtea micuta. Acolo am vazut o bisericuță micuta sapata in stanca, cu un interior luminat de candele. Foarte frumoasa. 




Paraclisul in stil maramuresan


Bisericuta-interior





Afara era o bisericuță de lemn, paraclisul, in stil maramureșean. Este o manastire de calugari, staretul era afara si vorbea cu niste vizitatori.
Am coborât apoi...a fost mai usor. Nu-mi imaginam sa pot face asa drum, dar am cam exagerat!!

Ceea ce nu mi-a placut e ca pe drum erau depuse lumanari si candele desigur de turisti. Erau aprinse, unele cazute pe jos putand sa produca incendii. Pe unele le-am stins eu cu apa...Erau multi tigani pe poteca care cerseau

Oliveira pe drum...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...