duminică, 11 iulie 2021

Vulcanii noroioși

 Ieri am fost într-o excursie de o zi în zona Buzău, excursie organizata de Clubul seniorilor. Am vizitat conacul familiei Marghiloman în Buzău, apoi am mers sa vedem vulcanii noroioși de la Paclele mari, apoi la mănăstirea Ciolanu și tabăra de sculptura în aer liber Magura. 

Acum despre vulcanii noroioși care a fost cea mai spectaculoasa parte a excursiei. Astfel de vulcani se găsesc în patru zone din județul Buzău la Paclele mari, Paclele mici, Fierbatori și Beciu. Zona acestor vulcani este arie protejata de interes național.

Vulcanii noroioși sunt niște movile conice ca niște palnii cu vârful în sus care s-au format ca urmare a eruptiilor de gaze naturale care vin de la mari adancimi, străbătând un sol argilos cu ape freatice. Noroiul care se formează este foarte lichid și este eliberat din conul vulcanului curgând în exterior. Vulcanii noroioși din România au fost descoperiți în 1867 de un francez care cauta petrol. În 1924 vulcanii noroioși au fost declarați rezervație naturală.

Zona acestor vulcani este arida, fără vegetație, sau puțină, din cauza emanațiilor sulfuroase și sărate. Seamana cu un peisaj selenar, plin cu șanțuri de diferite dimensiuni prin care s-a scurs lava sau și-a creat drum lava.

Acum am fost în zona Paclele mari. Mai sunt putini vulcani activi. Unul mai mare, câțiva mici. Mirosul în zona nu este prea plăcut. 

Am văzut vulcanii noroioși încă o data, prin anii 80, nu mai știu exact dacă aceasta zona. Îmi amintesc că am văzut mai multi vulcani activi.

O maree de lava curge la vale dintr-un vulcan 

Acesta era cel mai mare vulcan în care lava clipoceste și este aruncata in afară.

Un peisaj selenar de jur împrejur... 






Și totuși, în solul asta neprietenos, mai reușesc să crească câteva plante chiar cu flori... și mai ales frumoase, le-am admirat. Nu puteam să nu remarc asta! 



In acesta zona urmează sa se faca un film. Se făceau pregătiri pentru filmare, se pare un western cu o distribuție internaționala. Am văzut o construcție veche de lemn, al cărui rost in zona asta nu l-am înțeles, dar am aflat apoi de la cei care se ocupau cu paza, ca a fost construita special pentru filmări. La noi vin multe companii care se ocupa cu filmări pentru ca găsesc peisaje deosebite și cu costuri mici. 


Un comentariu:

  1. The best part of the trip is that you were on it!!! I am so thrilled the Senior Club is "back in business" and your life is returning to usual. The volcanos were very interesting. I never heard of mud volcanos before but it just makes sense after all. Glad you had such a nice trip and you are getting back into your lovely life!!

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...