luni, 16 martie 2020

Isteria coronavirus


Primele efecte ale pandemiei coronavirus au aparut la noi dupa 1 martie. Pana la 8 martie, au fost doar cateva cazuri, mai mult ca stiri de senzatie in mass media. Nu ne-a venit sa le luam prea in serios. Abia dupa stirile alarmante, venite din Italia si dupa afluxul mare de cetateni romani care au revenit din Italia, am inceput sa ne alarmam. S-a constituit un Comitet national pentru situatii de urgenta la Ministerul de Interne, unde Dr. Raed Arafat are un rol principal, alaturi de Dr. Streinu-Cercel si Dr. Rafila. Cazurile de coronavirus sunt intre cei veniti din strainatate (Italia) si ei intra in carantina. Cei care au avut contact cu ei intra in autoizolare. Noua celorlalti ni s-a recomandat ca sa ramanem mai mult in casa, pentru a evita contaminarile. Din 11 martie s-au inchis scolile.
De joi 12 martie, am ramas si eu in casa, nu am iesit la plimbare sau cumparaturi, desi este o vreme frumoasa cu temperaturi care au ajuns chiar la 20 de grade... Citesc, pictez, ascult muzica, privesc la TV dar asta mai putin, etc.

Saptamana trecuta nu ne-am plictisit... A fost un circ politic total in parlament.

Joi, 12 martie, trebuia sa fie votat guvernul PNL, dar primul ministru desemnat, Florin Catu, a demisionat din pozitia de prim ministru desemnat, cu 15 minute inainte de inceperea sedintei din parlament....Era de asteptat! El a fost desemnat ca sa nu fie votat si sa deschida calea spre mult doritele, de PNL, alegeri anticipate. Dar a venit criza coronavirus, si nu le-a iesit smecheria, PNL-lui si presedintelui!! Celelalte partide, inclusiv PSD, au decis sa voteze guvernul Catu (chiar daca Catu nu era deloc agreat) doar pentru ca sa nu se continue criza guvernamentala care dureaza din 5 februarie, dupa motiunea de cenzura cand a cazut guvernul Orban.
Dupa acest "eveniment", presedintele a desemnat repede (a doua oara, dupa motiune), pe fostul prim ministru Orban, fara ca cineva sa mai riposteze si fara sa mai tina cont de decizia CCR. "Noul" (dar acelasi) guvern Orban a fost votat de partide intr-o procedura de urgenta "pe repede inainte" si instalat, dupa un juramant depus prin telefon, pe motiv de... coronavirus!!! Culmea, pnl-istii nu s-au prezentat la vot, decat jumatate din numarul lor, tot pe motiv de coronavirus. Cica multi dintre ei ar fi fost in prezenta unui senator infectat si s-au declarat in autoizolare. O circoteca intreaga!

Acum suntem in stare de urgenta, decretata de presedinte, aseara.

Nu am iesit de cateva zile din casa.
Am facut o poza cu pomii infloriti pe care ii vad  doar din balcon !!







.

2 comentarii:

  1. Sounds like you are catching up with us here. Some stores are opening at a certain time for people over 65. I have enough food for a month so I am OK. I walk 2.3 miles each morning at 4 am. There is no one on the street and I can get exercise and breath fresh air. Stay healthy my friend.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...