vineri, 29 iunie 2018

Intalnirea cu colegii de facultate

Joi au venit colegii de facultate, cu un microbuz, de la Cluj. A plouat toata ziua, la fel si in zilele care au urmat (28 iunie-1 iulie). Ne-am reunit doua promotii, cativa colegi ( Rodica, Bratu, Cozar, Silisteanu si eu) din promotia 1970 si alti colegi din promotia 1972. Ne-am dat intalnire la restaurantul Frieda, unde Angela a aranjat, din timp, ca sa luam masa de pranz. Apoi am plecat spre Dragus, de unde am luat-o pe un drum local spre pensiunea "Casuta din padure" care era chiar langa o padure. Pensiunea este proprietatea unei familii tinere si a fost facuta cu fonduri europene. Conditii foarte bune, gazda primitoare, mancare buna si multa. Pacat ca a plouat tot timpul.

Dupa ce am luat masa, am iesit sa ne plimbam putin, dupa ploaie...
 A doua zi am purces la drum, tot pe ploaie. Mai intai am mers sa vizitam Manastirea lui Brancoveanu, care era in apropiere si pe care eu o mai vazusem acum doi ani.

Intrarea la manastire

Am plecat apoi spre Fagaras ca sa vizitam Cetatea Fagarasului, un important monument istoric. Constructia dateaza de prin sec.XIV si a avut o istorie foarte complicata. Am mai vazut cetatea acum doi ani, dar de data asta am putut vizita si etajul doi care intre timp a fost amenajat.

Costume romanesti (primele doua) si sasesti (celelalte), specifice zonei Fagaras

Pieptar purtat de barbati din Tara Fagarasului, este facut din piele pe care sunt aplicate cusaturi artistice.

Pieptar de femeie din Tara Fagarasului, facut din piele cusuta cu cusaturi artistice

Lada de lemn, pictata

Apoi ne-am indreptata spre Rasnov, ca sa vedem Cetatea Rasnovului. Cei care nu au vazut cetatea au urcat cu un trenulet pe dealul care duce spre cetate. Ploua foarte tare...eu am mai vizitat cetatea cu alta ocazie asa ca am ramas cu cativa colegi mai "obositi' sa mancam ceva cald...

A fost o vreme mizerabila in toata tara, mai ales la munte...dar noi ne-am bucurat de aceasta revedere.

1. I have a question. In the exhibit of the inside of a house, why are they so many water pitchers and why are they hung so high up on the wall?

1. The exhibition in the castle contains too few original objects, because many have been lost over time. The castle had many owners. In the museum there are collections of donated folk objects or reconstituted objects. That image of the traditional romanian house shows how objects were arranged. Those jugs, water pitchers are made of ceramics, and besides the utilitarian value they also have artistic value.

2. Besides these, you can see woven carpets, pillows with traditional stitches, stitched napkins, etc. ... these objects were common in the Romanian peasant houses until 60-70 years ago. I've been able to see them at my grandmother. Now there are only museum objects !!

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...