joi, 18 august 2016

Excursie in Maramures si Bucovina

Ziua III-a. Plimbarea cu mocanita si cascada cailor

In a treia zi am plecat spre Viseul de Sus ca sa facem o calatorie cu mocanita pe valea Vaserului, pe o linie ferata ingusta construita in 1932.
Ghidul nostru a facut rezervare cu o zi inainte, pentru ca solicitarile pentru o astfel de calatorie sunt tare numeroase. O astfel de calatorie se face cu CFF, adica Caile Ferate Forestiere (administrate de o firma privata austriaca), pe o linie ferata ingusta si locomotive vechi, cu abur. Calatoria a costat 53 lei/persoana, dus-intors, pentru grup. Drumul pana la statia finala, Paltin, are 21.6 km si a durat doua ore. Din gara Viseu pleaca vreo patru trenuri pe aceeasi linie, cu o diferenta de o jumatate de ora intre ele, asa ca a trebuit sa asteptam cam o ora ca sa ne intoarcem pe aceeasi unica linie. Astfel de calatorii sunt doar pentru turisti pentru ca acum lemnul se transporta pe cai rutiere.
Locomotivele care circula pe astfel de linii au fost facute in Romania, la Combinatul de la Resita si inca mai sunt functionale...pentru turisti!

La un popas...pe drum.

Pe placuta scrie Combinatul metalurgic Resita, anul 1955...o locomotiva facuta acum 60 de ani!!

In curbe, puteam vedea locomotiva care scotea mult fum...

Valea Vaserului ne insoteste in calatorie...

Dupa vreo patru ore, pe la ora 15:30, am revenit la Viseul de Sus si ne-am indreptat spre Borsa, ca sa mergem la Cascada Cailor, una dintre cele mai frumoase cascade din Romania, situata pe versantul nordic al Muntilor Rodnei, in apropierea statiunii turistice Borsa. Cascada se formeaza din apa rezultata in urma  topirii zapezii si din ploi ce se aduna intr-un lac. Din lac apa se praveleste  pe versantul abrupt al Rezervatiei Piatra Rea, formand astfel aceasta cascada de o frumusete covarsitoare. Se afla la altitudinea de 1300 m iar caderea de apa are de 90 metri. Cascada este formata din mai multe trepte de cadere libera, apa cazand pe niste lespezi roscate de piatra, slefuite de apa.
Am urcat cu telescaunul pana sus....cam 15 minute.

De jur imprejur, peste tot, imagini care-ti taie rasuflarea...

Dupa coborarea din telescaun, mai mergem pe jos cam o jumatate de ora, urcus-coboras, pana zarim cascada...

Cascada Cailor, 90m cadere de apa

Unii indraznesc sa mearga mai aproape de caderea de apa...eu, nu am fost pana acolo.

Poza asta a facut-o Alexandrina, care a avut curajul sa ajunga acolo...

Aici este un video cu cascada, luat de pe internet

Dupa aproximativ o ora, ne-am intors de la cascada ca sa luam telescaunul. Drumul inapoi mi s-a parut mai obositor. Desi era tarziu, iar telescaunul functiona pana la ora 18, ghidul nostru, Costin, ne-a invitat la o stana, aflata aproape de telescaun, unde ciobanul, am inteles o cunostiinta de-a lui Costin, ne-a oferit o mica gustare, cu cas proaspat, ceapa rosie si paine...a fost foarte buna si binevenita aceasta gustarica!!
Am luat telescaunul, fara probleme...
La coborare, am avut perspectiva statiunii Borsa, situata intr-o depresiune intre Muntii Rodnei si Muntii Maramuresului. In departare vedeam varful Pietrosul Rodnei (2303m), invaluit de nori.

Urmarim de sus peisajul minunat care ne inconjoara....

Cobora seara la Borsa....asa se vedea din telescaun, la coborare...

Am revenit la Poienile Izei dupa o zi minunata!!