marți, 16 august 2016

Excursie in Maramures si Bucovina

Ziua I-a. Poienile Izei

Am plecat din Bucuresti pe la ora 7 dimineata, cu autocarul, in excursia organizata de Scorilo turism. In prima zi, am trecut prin Brasov, Sighisoara, Bistrita-Nasaud, ca sa ajungem seara la Poienile Izei, locul de cazare in Maramures.
In drumul nostru am poposit la Sighisoara, sa vedem Cetatea medievala, apoi la Dragomiresti, jud. Maramures, unde am vizitat Muzeul tarancii maramuresene.

Sighisoara - In drum spre cetate

In drum spre intrarea in cetate

Ceasul din turn

Multi turisti in cetate...

Cetatea Sighisoara este locuita si astazi...
Costin, organizatorul si ghidul excursiei, ne da explicatii...
Ne-am continuat drumul spre Maramures, trecand prin Bistrita-Nasaud, Nasaud....

Inainte de a ajunge la Poienile Izei am vizitat, la Dragomiresti, Muzeul Tarancii Maramuresene, un muzeu al traditiilor maramuresene locale.

Muzeul tarancii maramuresene a fost infiintat in anul 2001, intr-o casa autentic maramuresana, de lemn. Casa, construita in 1722, a fost donata de Ileana Chis comunitatii din Dragomiresti, judetul Maramures, pentru ca sa fie transformata in muzeu dupa moartea ei. Aici sunt prezentate toate ocupatiile femeii maramuresene de-a cursul vietii sale...

La intrare, poarta maramuresana, din lemn sculptat...

Sculpturi din lemn care arata femeia maramuresana in ipostaze specifice pentru diferite etape ale vietii sale...

Pomul cu oale - oalele erau puse la uscat pe un astfel de pom. Oala rosie din varf arata ca in aceasta gospodarie este o fata de maritat...
Ileana Zubascu, custodele muzeului, ne da explicatii despre traditiile locale. Aceste traditii reprezinta o intelepciune ancestrala asupra organizarii si desfasurarii vietii in niste "norme" foarte naturale, impuse de viata.
Chimir, purtat la brau de barbati. El este impodobit cu elemente metalice care au atat un rol decorativ cat si unul practic.

Cojocel traditional, din piele de miel. Fata cojocelului este impodobita cu cusaturi facute direct pe piele cu fire de lana si matase...Asta da, arta!! Fotografia mea nu este prea reusita. Mai jos este o fotografie mai buna luata de pe internet...

Obiecte casnice din ceramica si lemn...
  Am gasit pe internet, un film, despre acest muzeu cu explicatiile autentice ale custodelui, aici.Merita ascultat!

Pentru ca nu am facut fotografii prea bune cu portul traditional din Maramures, am gasit pe internet niste poze mai bune pe care vreau sa le arat prietenelor mele din strainatate.

Costume traditionale populare din Maramures

Seara am ajuns la Poienile Izei, la Pensiunea Domnitei. Aici Domnita ne-a intampinat cu horinca, colacei calzi si muzica maramuresana, cantata de ea cu alte doua persoane.

A urmat o masa copioasa, cu mancare traditionala, binevenita dupa atata drum...

Domnita, in costum traditional

Pensiunea "La Domnita"
pensiunea Domnitei

Aici am luat masa, la Domnita

Am fost gazduita, impreuna cu Ella, la Angelica, intr-o frumoasa casuta de lemn, care in interior avea tot confortul urban.
Alti turisti au fost gazduiti pe la alte pensiuni...
Alte pensiuni primitoare....

Poarta maramuresana

Aceasta este o casa veche de lemn. Am mai vazut foarte putine case de acest fel. Acum in Maramures se fac case cu arhitectura moderna, cu materiale actuale, dar totusi unii mai pastreaza cate o casuta veche, ca amintire de la bunici. Totusi se mai construiesc porti maramuresene, care reprezinta o traditie seculara pentru Maramures.

1. Another amazing trip!. I especially like the stitched sheep skin piece. Yes, that is art!! The row houses are so colorfully painted and the tradition wooden house looks cozy. This is the summer of the tours!

1. Thanks, Beth. Indeed it was a wonderful trip. There were six days so it will follow other posts per day.
      As for the Romanian traditional stitches, they are admirable. We have some traditional folk costumes, admirable. They are still used to celebrate different celebrations or family parties ... Unfortunately I did not take good pictures.

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...