sâmbătă, 8 iulie 2023

Expoziția de fluturi exotici

 Împreună cu un grup de colegii de la Clubul Seniorilor Codrii Neamțului am fost ieri la expoziția de fluturi exotici deschisă la Muzeul Grigore Antipa.


        În fata "casei" fluturilor.... 


O mica sera plina de flori era un mediu prielnic pentru fluturi. Fluturii zburau în libertate. 



Vedeta a fost un fluture mare care se numește Împăratul. Provine din zona amazoniana. Are culoarea albastra daca are aripile intinse si culori maronii  daca aripile sunt adunate. 






Am avut ocazia sa vedem si o colectie de coconi din care ies fluturii. Ba mai mult am asistat la "nașterea unui fluture". Fluturii ies din coconi la dimensiunea lor normală dar cu aripile pliate, împăturite. Coconul nu are forma unui elipsoid, ca la viermii de mătase ci o forma neregulată. Ieșirea fluturelui din cocon este foarte înceată. După ce iese din cocon, fluturele rămâne atârnat de cocon ca să-și usuce aripile apoi își întinde aripile într-o mișcare de întindere, de „trezire”. Viata fluturilor este foarte scurta, doua trei saptamani. 

*Cresa* de fluturi... *nașterea* unui fluture 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...