sâmbătă, 5 octombrie 2024

O plimbare la Comana

 Tot cu Asociatia "Îmbătrânire activa" am fost vineri 4 octombrie, intr-o plimbare la Comana, la 40km de Bucuresti. Am plecat pe la ora 9 de la Piata Constitutiei. Dupa un drum de o ora, am ajuns la Comana. Prima data am vizitat manastirea de calugari Comana. 





Aici se afla un mausoleu, unde se pastreaza craniile soldatilor morti in timpul RM1 (prin grija reginei Maria), intr-o cripta aflata sub podeaua incaperii si care poate fi vazuta printr-un perete de sticla. Aici staretul manastirii, o persoana foarte simpatica, ne-a facut un istoric al evenimentelor.



Mausoleul

Biserica manastirii este mica. Se slujea la acea ora, un parastas.



In curtea manastirii este un muzeu foarte interesant. La parter, intr-un mare cerdac in aer liber, sunt expuse tot felul de unelte agricole foarte vechi. La etaj se afla o sala mare cu tot felul de exponate, icoane, obiecte bisericesti, cruci foarte frumoase, manechine imbracate in haine de epoca reprezentand pe Vlad Tepes (primele atestari despre manastire), domnitorul Radu Serban (ctitorul manastirii), Serban Cantacuzino (contributor)...



Vlad Tepes

Radu Serban





Dupa ce am vizitat manastirea Comana ne-am indreptat spre zona verde, cu hectare intregi de paduri, ramase din coduri Vlasiei, delta Neajlovului, care sunt zone protejate. Nu ne-am plimbat prin padure dar am vazut inainte un documentar foarte bun cu rezervația Comana.

Am poposit la Casa Comana, un domeniu/parc cu zone de agrement, restaurante...Ne-am plimbat prin parcul imens, apoi am luat masa la unul din restaurante. Mancare buna, muzica populara in interpretarea Mariei Gheorghe (mama tinerei cantarete Elena Gheorghe) si dans.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...