joi, 20 iunie 2019

Excursia in Bucovina - ziua a 4-a

Azi dupa micul dejun, ne-am facut bagajele ca sa ne intoarcem acasa. Clujenii aveau un tren direct la ora 13:50 iar bucurestenii am decis sa plecam cu un tren direct la 23:29. Ne-am incarcat bagajele in microbuzul inchiriat care urma sa ne duca la gara, in Gura Humorului.
Dar mai intai am mers sa vedem Manastirea Voronet care era la 10 minute de pensiunea Sami.
Toata zona este minunata, plina de pensiuni si turisti. Manastirea Voronet, pe care eu am mai vazut-o, acum trei ani, este o bijuterie!!
Mănăstirea Voroneț, supranumită „Capela Sixtină a Estului”, este un complex monahal medieval, locuit de calugarite, construit în satul Voroneț, astăzi cartier al orașului Gura Humorului. Mănăstirea se află la 36 km de municipiul Suceava și la numai 4 km de centrul orașului Gura Humorului. A fost construita in 1488 fiind una dintre ctitoriile lui Stefan ce Mare(1457-1504).

În anul 1993, Organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (UNESCO) a inclus Biserica „Sf. Gheorghe” a Mănăstirii Voroneț, împreună cu alte șapte biserici din nordul Moldovei (Arbore, Pătrăuți, Moldovița, Probota, „Sf. Ioan cel Nou” din Suceava, Sucevița și Humor), pe lista patrimoniului cultural mondial, în grupul Bisericile pictate din nordul Moldovei
Caracteristic Voroneţului este natura pigmentului albastru, aşa-numitul „Albastru de Voroneţ”, si mai ales rezistenţa acestuia în condiţii climatice foarte aspre.

Biserica manastirii, partea de sud si est, mai putin expuse intemperiilor.

Fațada de vest, cu impresionanta scenă a Judecații de Apoi. A fost pictata in timpul lui Petru Rares.

Pictura interioara reprezentand pe Stefan cel Mare. Pictura interioara a fost facuta in timpul lui Stefan.

Intrarea in biserica

Altarul. De data aceasta am reusit sa fac poze de interior si chiar un video cu telefonul.

Dupa ce colegii nostri din Cluj au plecat, noi bucurestenii am luat masa de pranz, apoi cu un taxi ne-am dus la Humor ca sa vedem Manastirea Humor, construita in 1530 de marele logofat Toader Bubuiog.

Putina istorie...

În ianuarie 1775, ca urmare a atitudinii de neutralitate pe care a avut-o în timpul conflictului militar dintre Turcia și Rusia (1768-1774), Imperiul Habsburgic (Austria de astăzi) a primit o parte din teritoriul Moldovei, teritoriu cunoscut sub denumirea de Bucovina. După anexarea Bucovinei de către Imperiul Habsburgic în anul 1775, localitatea Mănăstirea Humorului a făcut parte din Ducatul Bucovinei, guvernat de către austrieci, făcând parte din districtul Gura Humorului (în germană Gurahumora).
Autoritățile habsburgice au desființat Mănăstirea Humor în baza Ordonanței Imperiale din 19 iunie 1783 a împăratului Iosif al II-lea (1780-1790), trecând toate pământurile și fondurile administrate de Episcopia Rădăuților "sub povățuirea stăpânirii împărătești și a crăieștii măriri".[12] După desființarea mănăstirii, chiliile s-au ruinat aproape complet. Biserica a fost transformată în biserică parohială. În clădirile din fostul ansamblu monahal a funcționat o școală pentru copiii localnicilor, iar din 1850 acestea au fost folosite ca depozit pentru materialele autorităților austriece.[11]
După Unirea Bucovinei cu România (1918), biserica fostei mănăstiri Humor a continuat să funcționeze ca biserică de parohie, iar datorită frumuseții artistice a fost integrată circuitului turistic.

Biserica Manastirii Humor. O zi innorata...a urmat o ploaie puternica

Ca multe alte biserici si aceasta se afla acum intr-un proces de renovare. Culoarea dominanta a picturilor exterioare este rosul. Exteriorul a suferit in decursul trecerii anilor, intemperiilor si istoriei.

Interior, pictura altarului

Am admirat pictura interioara foarte bine conservata.

A fost o ploaie torentiala puternica. In ciuda clopotelor manastirii pe care maicutele de la manastire le-au tras mai mult de o jumatate de ora, legile naturii si-au urmat cursul. Noi ne-am retras la o terasa cocheta din vecinatatea manastirii, unde am cunoscut-o pe d-na Dora, proprietara terasei. Am baut o cafea buna si o bere....privind ploaia.

...ploua !!!!

O amintire cu d-na Dora. Multumim d-na Dora! Am admirat interiorul foarte elegant al locatiei.
Dupa ce s-a oprit ploaia, am chemat acelasi taxi, care ne-a dus in Gura Humorului. La recomandarea d-nei Dora ne-am dus sa vedem Complexul de agrement Arinis. Taximentristul ne-a dus acolo, dar din cauza ploii, complexul, altfel foarte frumos din cate am vazut, era gol. Am reusit sa vedem la exterior piscina, bazinul de innot, sala de sport, parcul, etc...Probabil in zilele bune este foarte cautat si populat.
Ne-am intors in oras, ne-am mai plimbat putin, dar la ora 21:30 urma sa ne intalnim cu soferul microbusului care ne-a pastrat la el bagajele...asa ca ne-am indreptat spre gara. Totusi am putut admira, in scurtul timp avut la dispozitie, acest orasel-statiune turistica. Un oras cochet, curat si cu multe obiective turistice.

Cateva imagini luate, dupa ploaie, inainte de a se insera...

Catedrala Nasterea Maicii Domnului din Gura Humorului

Hotelul Bucovina(stanga) si bulevardul Bucovina

Troita

Curcubeu, rasarit dupa ploaie

Un autoturism "trabant", imbracat in flori si parcul orasului in spate...

Am ajuns vineri dimineata, la 7:30, la Bucuresti. A fost o calatorie instructiva dar si foarte obositoare...totusi.

1. I remember that first monastery from 3 years ago. It is very beautiful. The last church with the flag in front was very unusual and beautiful. Another good trip!

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...