marți, 18 iunie 2019

Excursia in Bucovina - ziua 2-a


Dupa micul dejun la pensiunea Sami (bufet suedez), am plecat la drum pe o ruta circulara, Voronet, Cacica, Marginea, Putna, Sucevita, Moldovita, Voronet.

Pensiunea Sami
La Cacica, am vazut impresionanta catedrala romano-catolica si o statuie a papei Ioan Paul al II-lea, construite de comunitatea poloneza . La Cacica exista o mina de sare si o statiune cu bai saline.



Un interior sobru, impresionant




Ne-am indreptat apoi spre manastirea Putna, ctitoria lui Stefan cel Mare si Sfant. Constructia ei a inceput in anul 1466 si s-a terminat in 1469. Este o manastire de calugari.


Clopotul Buga, daruit Manastirii Putna de catre Stefan cel Mare in anul 1484.


Statuia poetului national, Mihai Eminescu (1859-1889)

exteriorul manastirii Putna

Pictura interioara

Mormantul lui Stefan cel Mare. Tot la Putna sunt mormintele sotiilor lui Stefan, Maria Mangop si Voichita.
Altarul




Am vizitat apoi muzeul manastirii Putna (deja pentru a treia oara). Muzeul contine lucruri de o mare valoare artistica si istorica. Unele, pe care nu le-am mai vazut acum in muzeu, au fost trimise la expozitii  internationale.

Coroana lui Stefan cel Mare (reconstituita)



Acoperamantul mormantului lui Stefan cel Mare



De aici am mers mai departe la Marginea unde se face ceramica neagra, binecunoscuta.


Am intrat in atelierul de ceramica

Apoi am oprit la fabrica de incaltaminte Marelbo, care are un magazin de desfacere, de unde unii dintre noi s-au "imbogatit" cu niste incaltari noi.


Am ajuns apoi la manastirea Sucevita care era in reconstructie, doar la exterior.
Manastirea Sucevita a fost zidita la o jumatate de secol dupa manastirea Moldovita,  intre anii 1582-1584, pe cheltuiala familiei de boieri Movila, dintre care, Ieremia, a domnit in scaunul Moldovei intre anii 1595-1606.

Aleea care duce la poarta de in trare in manastire


Vestita fresca exterioara este acum protejata de constructor si este doar partial vizibila

In ciuda reconstructiei, manastirea este bine ingrijita si totul da o senzatie de liniste si pace..

Dar interiorul mai poate fi vazut

fresca reprezentand familia Movila

Splendidele picturi interioare...


Am continuat calatoria spre Vadul Moldovitei, trecand printr-o zona minunata de obcine pline de verdeata. Pacat ca era o vreme cam rea, se prevestea o furtuna...Totusi am poposit cateva minute la "statuia constructorilor" realizata de cei care au construit acest drum in serpentine, in 1968.

statuia constructorilor
 Se prevestea furtuna...


O minunatie verde....

Cand am ajuns in Vadu Moldovitei era deja o ploaie foarte puternica si nu am mai continuat drumul la manastirea Moldovita, desi era aproape....
Ne-am indreptat spre Voronet....unde nici vorba de ploaie!!

Aici este likul spre postarea din 2016, despre aceste locuri. Mai multe amanunte aici





Un comentariu:

  1. I did remember one of the monasteries from another trip. Everything is so well maintained.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...