marți, 5 septembrie 2017

Calatorind prin...Iasi

Ziua a 5-a a excursiei. Dupa ce am luat micul dejun la Chisinau, am plecat spre vama Sculeni, pe  unde am trecut in Romania. Ne-am indreptat spre Iasi unde am facut o mica vizita si am luat masa de pranz. De multi ani nu am fost la Iasi. Am ramas absolut impresionata. Pe langa importanta lui istorica si culturala, pe care i-o stiam, am gasit, cel putin in centrul pe care l-am vizitat, un oras curat, bine ingrijit, plin de verdeata si flori. Am luat-o pe jos, de la Palatul Culturii spre Mitropolia Moldovei. In drum am poposit la biserica Trei Ierarhi, cu dantelaria ei de piatra, la Teatrul National "Vasile Alecsandri" si am vazut Primaria Iasului. Am stat ceva mai mult la Mitropolie, unde unii turisti s-au inchinat la moastele Sf. Cuvioasei Paraschieva. Mitropolia este un monument impresionant. Am mers apoi spre Copou si am vazut, doar din mersul masinii, Biblioteca si Universitatea. Am stat cateva minute bune in gradina Copou, la teiul lui Eminescu si aleea cu scriitori...

Palatul culturii
"Trei ierarhi"
"Trei ierarhi" - detaliu
Teatrul National
Mitropolia Moldovei

Gradina Copou
Gradina Copou - teiul lui Emineascu

Am plecat din Iasi dar am oprit langa Iasi, la Bucium, locul unde se mai gasesc 15 din teii despre care se spune ca l-au inspirat pe Mihai Eminescu cand a scris cunoscuta poezie "Pe langa teii fara sot"....Cu siguranta acesti tei au peste 150 de ani si sunt considerati ca un monument istoric.

Voi dori sa revin la Iasi.....

1. What a beautiful city. Also immaculate and so well tended. The stone lace on the building is really quite impressive. Another wonderful stop on your holiday.

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...