luni, 4 septembrie 2017

Calatorind prin Chisinau


Ziua a 4-a (1 septembrie) a excursiei. Mergem cu autocarul la Cricova aflata la 11 km de Chisinau. Aici se afla Crama Cricova, un mare depozit de vinuri construit intr-o fosta cariera de piatra unde se asigura in mod natural cea mai buna temperatura pentru pastrarea vinurilor.
In subteran exista un adevarat oras cu strazi care poarta denumirea de vinuri, depozite cu butoaie, fabrica pentru obtinerea vinului spumant, un muzeu al vinului, sali de degustare, expozitii, magazin, de unde am cumparat vin moldovenesc. Ni s-a spus ca strazile se intind pe o lungime de 120 km.

Am fost plimbati prin acest "oras al vinurilor" cu un trenulet electric si o ghida draguta ne-a prezentat crama, ne-a oferit informatii legate de crama si de procesul de producere al vinului. Am fost la statia de imbuteliere, sa vedem cum se fac sticlele de vin spumant. Am inteles ca acum, la ceea ce mai demult numeam sampanie, acum se spune doar "vin spumant" pentru ca denumirea "champagne" este un brand frantuzesc. Vizita la crama Cricova a costat 15 euro.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Cricova_(vin%C4%83rie)

Dupa ce am fost plimbati cu trenuletul prin strazile cu butoaie, unde a fost foarte frig, am vizitat muzeul cramei Cricova care este impresionant. In aceasta crama sunt pastrate colectiile de vinuri ale multor oameni importanti din Europa. Apoi am vizitat salile de protocol, unde se fac degustari de vinuri, foarte elegante si frumoase. In final am ajuns la magazinul de vinuri unde fiecare turist si-a cumparat sticle de vin in amintirea acestei vizite. Aici pretul vinului nu a fost mare, nu stiu cat este intr-un magazin de la noi.

Harta orasului vinicol subteran Cricova - un adevarat oras...

Cu trenuletul pe strazile cramei Cricova....butoaie imense si foarte frig.

Prin muzeul cramei...

Una din frumoasele sali de protocol





Ne-am intors in Chisinau si ne-am continuat vizita prin oras....un oras cu spatii largi si care tinde spre europenizare. Am avut o ghida foarte buna care ne-a impresionat prin romanismul ei.


Biserica patriarhiei ortodoxe

Clopotnita - am inteles ca clopotul era prea mare si a trebuit sa fie instalat intr-o clopotnita exterioara...

Interiorul bisericii ortodoxe

Statuia lui Stefan cel Mare




Seara am fost cu Ela, Daddy si Doina sa mancam intr-un local numit "La placinte", unde se mananca foarte bine si ieftin...apoi intr-un supermarket sa ne cheltuim ultimii bani (1RON = 4.55 lei Md).
Maine ne intoarcem in Romania....

Un comentariu:

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...