sâmbătă, 2 septembrie 2017

Calatorind prin Ucraina

In seara precedenta am ajuns cu bine la Cernauti, fara sa existe probleme la frontiera cu Ucraina.
Am fost cazati la hotelul Bucovina, poate cel mai bun din Cernauti...am fost placut surprinsa sa vad un hotel de nivel european, cred ca era de 4 stele. Dimineata am luat micul dejun, suedez....un meniu foarte imbelsugat, traditional dar si international, un personal foarte amabil si serviabil. Am fost foarte placut impresionata.

In dimineata zilei a 2-a a excursiei (30 august), in program a fost shopping la bazarul din Cernauti. Un bazar cum gasesti la Istambul sau in alte zone. Nu ma interesa sa fac shopping, totusi, am gasit interesant un magazin unde se vindeau haine feminine si acolo am vazut niste costume traditionale ucrainene care mi-au placut foarte mult. Am putut vorbi cu o vanzatoare care vorbea romaneste.

Iata cateva fotografii din care se poate vedea frumusetea cusaturilor de pe costumul popular ucrainean, feminin si masculin....este vorba numai de bluze care la noi se numesc iie, nu stiu in Ucraina ce nume poarta. Bluzele de inspiratie folclorica aveau motive geometrice si florale. Dar surpriza...cusaturile acestora, prezentate in acest magazin, nu erau handmade, ci erau facute cu masini de brodat si erau perfecte...Mi-au placut tare mult sirurile bogate de margele care cred ca se poarta in mod obisnuit la portul popular ucrainean.

Apoi ne-am indreptat cu autocarul spre Cetatea Hotin, aflata la 48 km nord-est de Cernauti, pe malul raului Nistru. Cetatea are o istorie foarte veche si complicata, despre care se poate citi aici.
Am vizitat cetatea in interior si exterior, este impresionanta.

Drumul spre cetatea Hotin...

In interiorul cetatii

Am revenit la Cernauti si am mers sa vizitam Universitatea din Cernauti. Aici o doamna-ghid ne-a prezentat universitatea si istoria ei. Clădirea Universităţii din Cernăuţi este o bijuterie arhitecturală din secolul al XIX-lea, fiind inclusă pe lista Patrimoniului MondialUNESCO.
Universitatea din Cernăuți a fost construită timp de 18 ani (1864–1882) de către arhitectul ceh Jozef Glavka si inaugurata in 1875, prin decretul lui Franz Josef, împăratul Imperiului Austro-Ungar. Inițial avea doar 3 facultăți: Facultatea de Teologie, Filozofie și Drept. Limba de predare a fost cea germană, dar existau și departamente cu predare în română și ucraineană. In 1933 a fost infiintata cea de-a patra facultate, de Științe Naturale și Geografie.
După unirea Bucovinei de Nord cu România, numele Universităţii din Cernăuţi a devenit „Universitatea Regele Carol I”. In anul 1940, Bucovina de Nord a trecut din nou la Ucraina, iar odată cu ea şi universitatea. În anul 1944 orașul Cernăuți a fost ocupat de trupele sovietice, atunci fiind incendiată universitatea, biblioteca și Catedrala Mitropolitană. Pentru reconstrucția lor au fost înființate două fabrici de cărămidă și una de țiglă, fiind redate dupa 12 ani universitatii. În anul 1989, numele Universităţii din Cernăuţi a fost din nou schimbat, astăzi aceasta numindu-se „Universitatea Naţională Yuri Fedkovych”, după numele unui renumit scriitor ucrainean din Bucovina.

Noi am vizitat cladirea principala a universitatii, unde se afla rectoratul si facultatea de limbi  straine. Aceasta cladire a fost initial o resedinta mitropolitana. Am urcat niste scari impunatoare de marmura si am strabatut niste culoare sobre, impunatoare. Aici am vizitat Sala Sinodala (de marmora), cea mai mare sala a palatului, unde în anul 1918 s-a votat Unirea Bucovinei cu patria-mama, Romania. Este o sala extraordinar de frumoasă, impunatoare, cu 12 coloane de marmură care sprijină arcadele galeriei, iar tavanul este din stejar cu 2 candelabre imense, unul din argint și altul din cristal. De o parte si alta a Salii sinodale, se afla alte doua sali, numite Sala Rosie (nu am vizitat-o pentru ca la acea ora era o sedinta de consiliu al Universitatii) si Sala Albastra folosita pentru diferite activitati cu studentii.

Aici sunt doar cateva fotografii de la Universitatea din Cernauti, care are aspectul unei universitati englezesti.

Sala sinodala

Gradina universitatii

Am plecat de la Universitate ca sa facem un tur al orasului cu un ghid, roman din Cernauti, deosebit de avizat si un mare patriot. Din punct de vedere arhitectonic, orasul Cernauti seamana cu multe orase transilvane construite in timpul dominatiei habsburgice.

Cladirea teatrului din Cernauti

Universitatea de medicina

1. That was wonderful. One thing I noticed about all your travels is the excellent condition all the buildings and gardens are kept. The cities are immaculate and the buildings impeccably kept. What wonderful tours you have taken me on. Thank you Carmina!!

2. I totally forgot to mention the beautiful costumes. I can't even imagine doing that by hand. I'm sure the prices would be out of sight if hand done. It's amazing how nice machines can embroider now.

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...