miercuri, 9 iunie 2021

Excursie la Urlați

 Ieri am fost într-o excursie la Urlați, prima ieșire din București după mai mult de un an. Excursia a fost organizată de Nicoleta de la Clubul seniorilor și au participat opt ​​persoane. Am plecat din București la ora 8 cu un microbuz și prima oprire a fost la mănăstirea Ghighiu, o frumoasă mănăstire de maici în apropiere de Ploiești.

O biserică ortodoxa mare și impresionat de frumoasă ... 




Curtea și împrejurimile extraordinar de frumoase și îngrijite. O oază de linie, relaxare și frumusețe. Niste tei mari și bătrâni urmau să fie înflorească. Alei cu bănci și leagăne. Loc de joacă pentru copii, heleșteu cu pești exotiici. O crescătorie de pasari, porumbei, gainuse, struți, am văzut doi care pareau destul de agresivi. 
Am făcut mai multe fotografii, aici sunt doar câteva... 






Apoi ne-am dus la Urlați, o mică localitate, unde se află conacul Bellu. Conacul a fost construit în sec. XIX de Alexandru Bellu și donat Academiei romane în 1926. A fost locuit pană în anii 60 de ultimul reprezentant al familiei Bellu care nu a avut urmași. Acum face parte din patrimoniul cultural roman, în grija Academiei române. Din păcate, nu a fost un ghid de muzeu și nici nu am putut face fotografii în interior. Eu am văzut înainte un documentar cu conacul Bellu, cu toate explicațiile, în care era prezentat și interiorul cu toate obiectele de mobilier, picturi, fotografii, icoane, tapiserii, stampe japoneze, etc. 
Alexandru Bellu a fost unul din primii fotografii români, de la el rămânând fotografii foarte importante cu persoane și momente din epoca lui. El donat pentru București terenul unde se afla cimitirul Bellu. 
Aici, câteva poze luate în curtea conacului, foarte ingrijită și cu multe flori ... 





Întrarea în conac se face din strada printr-un foișor ca la marile cetăți. În foișor este de asemenea un muzeu ... Am urcat până sus, în foișor, cinci nivele, pe niște scări înguste. La fiecare nivel era o mică expoziție cu fotografii, aparate foto, costume populare, icoane sau picturi. 
De la foișor se ajunge la conac, acesta fiind așezat la câțiva metri pe o colină. 
Am luat poze de la foișor, doar din exterior. În interior nu am putut face poze. 
Întrarea conacului este prin această poartă. 


Curtea foișorului 

După această vizită ne-am dus să luăm masa de prânz la un restaurant în Urlați. În timp ce mâncam a început o ploaie puternică și strada din jur s-a umplut de apă ... Ploaia nu a durat mult, a fost o aversă de o jumătate de ora. Ne-am întors cu bine în București unde ploaia nu începe. Traficul a fost mai liber la întoarcere decât dimineața. 
A fost o zi foarte plăcută și relaxantă. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...