marți, 3 decembrie 2019

Am reusit sa termin....


Am reusit sa definitivez lucrarile de miniatura textila din proiectul "ABC textil".
Aici  Abecedar textil pot fi vazute postarile dedicate proiectului.

Aceste lucrari le-am facut in perioada 2016-2017. Proiectul a fost initiat de catre Solange Bonnet (Franta) care m-a invitat sa particip si eu, alaturi de alte doamne din Franta si Belgia.

Acest proiect a constat in realizarea de pagini textile dedicate fiecarei litere din alfabet. Ideea proiectului era ca pentru fiecare pagina sa folosim o tehnica sau un material a carui denumire incepea cu litera respectiva. La inceput, eu nu credeam ca voi avea la dispozitie sau voi sti atatea tehnici ca sa pot face toate literele. Am luat o foaie de hartie si am inventariat, dupa literele alfabetului, tehnicile pe care le stiu...si am vazut ca stiu. Pentru unele litere am avut la dispozitie chiar mai multe variante si poate nu le-am folosit pe toate. Pentru alte litere, de exemplu K, nu. Atunci m-am referit la culoare- Kaki. Este interesant ca uneori denumirile, pe care le folosesc si eu dar am vazut ca si frantuzoaicele, sunt cele in limba engleza (patchwork, quilting, slashing, etc), care au devenit internationale si s-au impus. Sunt denumiri care nu au corespondent in romana, sau nu suna bine traducerea sau ne-am obisnuit pur si simplu cu acel termen. De exemplu, toata lumea, inclusiv frantuzoaicele zic "patchwork" cuvant devenit international, dar care in romana nu suna prea "dragut", inseamna in traducere carpaceala, sau lucrul cu petice...

Dar sa nu ne legam atata de originea cuvintelor...ele au fost doar un pretext artistic!!

....Si apoi am lasat acest proiect deoparte. Lucrarile le-am pus intr-un plic, urmand sa le dau mai tarziu o forma de prezentare. Ideea folosita de celelalte doamne a fost o carte textila, adica paginile au fost cusute/legate astfel ca sa se deschida ca o carte. La acea vreme eu inca nu m-am decis cum sa fac, cum sa le definitivez si asa a curs timpul fara sa mai lucrez ceva la ele...

De curand, am vorbit despre acest proiect la Clubul Seniorilor si Ana (directoarea) m-a invitat sa fac o expozitie la club. Bine...ideea unei expozitii mi-a fost sugerata mai demult de Ramona (la dezvoltare personala) ca un imbold de a face ceva cu aceste lucrari "depozitate".
Fiecare lucru la timpul sau...asa, parca, se zice. Si probabil asa este. Asa ca m-am decis, intr-un final, sa pun aceste miniaturi textile/pagini textile pe cate un carton A4, pentru a putea fi expuse, sau inramate. Si intr-o zi...mi-a venit, asa, un elan si m-am apucat de lucru...si nu m-am oprit pana nu am definitivat toate lucrarile.
Am facut poze cu cateva dintre lucrari, in noua forma, cu care pot fi expuse pe un perete...








4 comentarii:

  1. I am so happy to see you creating again. I hoped you would. And your own exhibition as well!! Your creative collages are so interesting and colorful. I did smile when you wrote "Stored" projects. We call the UFO UnFinished Objects. Congratulation Carmina!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you, Beth! I want to continue because i have many UFO projects. Ha, ha, I know about UFO, but for moment i used the romanian word.

      Ștergere
  2. Oh Bravo!! Quelle bonne idée d'avoir terminé ce projet en plus c'est très réussi.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...