marți, 1 octombrie 2019

Excursie la Campulung Muscel

(1) Mausoleul de la Mateias si Manastirea Namaiesti

Clubul Seniorilor Municipiului Bucuresti a organizat pentru seniorii din Bucuresti o excursie de o zi, la Campulung Muscel. Au fost organizate trei astfel de excursii pentru seniori dar in zile diferite. Noi am plecat intr-o dimineata de luni, ieri, de la Arena Nationala, cu trei autocare de turisti.  Costurile excursiei au fost suportate de Primarie, adica a fost un cadou al primariei municipale.

Am mers pe un traseu prin Targoviste. A fost o zi splendida cu mult soare. Toamna se anunta tarzie. In drumul nostru prin zona de dealuri subcarpatice am vazut copaci care si-au pastrat aproape toate frunzele pana la aceasta ora si mai ales frunzele sunt inca verzi. Am trecut prin zona Voinesti, vestita prin merele de Voinesti. Am vazut livezi cu mere inca pe ramuri...mere rosii.

Imagini luate din masina, in timpul mersului, poate putin miscate...

Mai intai am poposit la Mausoleul Eroilor din comuna Valea Mare-Pravăț, județul Argeș, cunoscut și sub numele de Mausoleul de la Mateiaș. Acesta este un monument dedicat eroilor din Războiul de Întregire Națională dintre anii 1916-1918. Aici în zona Mateiașului, Grupul Nămăiești - condus de Generalul Traian Găiseanu - având în componență diviziile 22 și 12 Infanterie, a reușit să reziste unui inamic net superior echipat și mult mai bine pregătit, în perioada 25 septembrie/8 octombrie-10/23 noiembrie 1916[1]. Prin luptele duse aici, a fost oprită înaintarea Puterilor centrale spre Câmpia Româna.
Mausoleul a fost ridicat între anii 1928-1935, după planurile arhitecților Dumitru Ionescu-Berechet și State Baloșin. Clădirea este compusă din două corpuri: unul orizontal, osuarul, care în 31 de cripte adăpostește osemintele a peste 2.300 de militari români și unul vertical, de forma unui turn cu foișor, spre care duce o scară în spirală. În perioada 1980-1984 Mausoleul eroilor a fost extins prin construirea unei terase de paradă, a unor impozante scări de acces, camere muzeale, un basorelief având 16 m lungime și 3,5 m înălțime, executat de sculptorul Adrian Radu din Câmpulung.

Urcam spre mausoleu...

Terasa de parada

Basorelieful realizat de sculptorul Adrian Radu din Campulung

In muzeu...
...am primit explicatii ample

In turn, Capela....moment de reculegere pentru ostasii cazuti in lupta. D-zeu sa-i odihneasca in pace pentru sacrificiul lor.

Am continuat drumul spre manastirea ortodoxa Namaiesti, situata in apropierea orasului Campulung Muscel. Asezamantul monahal este vestit prin biserica manastirii care este sapata in piatra, in stanca muntelui. Satul Namaiesti si cu Manastirea Namaiesti dateaza din anii 1503-1547, dupa hrisoavele domnitorilor Radu cel Mare si Mircea Ciobanul.  Manastirea mai este renumita printr-o icoana a Maicii Domnului, facatoare de minuni.

Urcam spre manastire

Spre Biserica manastirii

Biserica este sapata in stanca, ceea ce se vede....

Icoana Maicii Domnului

Biserica la exterior, unde se mai vede o portiune din stanca in care a fost sapata.

Muzeul manastirii aflat in renovare

Lucrari de consolidare la manastire...

La plecare, am fotografiat poarta manastirii.