luni, 19 iunie 2017

Din nou Tyvek, # 1


Pana imi definitivez ideile compozitionale la niste lucrari mixed media pe care vreau sa le fac, azi am inceput niste activitati "irelevante" pentru "incalzire". Adica altceva, o idee, care-mi trece prin minte ca un flash si care nu-mi cere prea multa pregatire si munca ca sa o realizez. Este o forma de a incepe un proiect (de care poate nu prea ai chef, dar trebuie sa-l faci) cu ceva usor, stiut, fara stresul de a te pregati si a gandi indelung. O data inceput, lucrul continua si spre alte nivele...

Azi am primit newsletterul de la Kim Thittichai, ale carei lucrari si tehnici le ador. Ea anunta un workshop pe internet, cam scump ca sa nu zic foarte scump pentru mine, unde se invata niste tehnici pe care le-a prezentat in multe postari ale ei. Eu am cumparat de pe Amazon o carte a ei, de unde am invatat multe lucruri. Asta m-a inspirat azi, asa ca am inceput "incalzirea" cu tyvek.
Vreau sa-i multumesc prietenei mele "artistice", Beth, din Maine (USA), care mi-a trimis o multime de anvelope postale (plicuri, pe romaneste) din tyvek, ca sa am cu ce sa lucrez. Nu este prima data cand lucrez cu tyvek, dar acum vreau sa experimentez alte idei...

Tyvek-ul este un material sintetic netesut, facut din fibre rasucite de polietilena. Este folosit pentru protectie in constructii, ca folie pentru ambalaje, plicuri, etc. Este nontoxic, foarte rezistent, nu se rupe dar poate fi taiat cu foarfeca, este hidrofob dar lasa vaporii de apa sa treaca prin el, nu se aprinde dar se deformeaza la caldura. Aceasta ultima proprietate o folosesc in scop artistic.
Efectele termoelastice ce se produc sub actiunea caldurii sunt fascinant de frumoase.

Pasul 1: am pictat cu acrilice niste bucati de tyvek, in mod total aleatoriu, pentru ca nu are in final nicio importanta. Am pictat mai multe pagini de tyvek. Voi vedea la urma daca intensitatea culorii am ales-o corect.

Un plic, din tyvek
# 1
# 2

Dupa pictare, suprafata tyvekului are o anumita stralucire. Culoarea se usuca foarte repede.





pasul 2: dupa uscare, le voi "ataca" cu fierul de calcat...
Va urma....


2 comentarii:

  1. You can also first stitch (machine) with cotton thread (!)
    and then start "attacking" the tyvek with the heat ....
    Have fun ! (and don't forget the backing paper ... ;-) ...)

    RăspundețiȘtergere
  2. So glad to hear you are enjoying the Tyvec. It is a lot of fun and a good experiment

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...