luni, 22 iulie 2024

Excursie la Cheia si muntele Rosu

 Ieri am fost intr-o excursie frumoasa, cu firma Funtour travel, intr-o zona unde nu am mai fost, Cheia, muntele Rosu. Initiatoarea a fost Alexandra care a adunat un grup de 15 doamne de la club si ne-a inscris.

Dupa zile de caniculă, tocmai in dimineata zilei de 21 iulie, ploua foarte tare. Am plecat totusi de acasa pe ploaie, pe la 5:40, pentru ca intalnirea era la ora 6:30 la Piata Universitatii.

Ploaia s-a oprit repede...

Prima escală, mănăstirea Ghighiu, unde am mai fost de mai multe ori. Era duminica, slujba, oameni multi asa ca doar ne-am plimbat prin frumoasa curte a manastirii.




Apoi am trecut prin Valenii de munte, in drum spre Cheia. Locuri linistite, pline de verdeata...La Cheia ne-am oprit sa facem niste cumpataturi, de la o mica piata locala. Am cumparat niste cascaval si branza de burduf. Apoi am vizitat manastirea de calugari Cheia. Nimic interesant.

Drumul a continuat spre muntele Rosu, un drum prin padure, de vreo 12km, in sepentine foarte stranse. Muntele Rosu se afla la poalele muntilor Ciucas, care se vad in departare. Imediat ce am ajuns acolo a inceput o ploaie puternica. Ghidul excursiei, Stefan, voia sa facem o plimbare pe jos pana la statia seismica dar s-a renuntat la ideea asta. Am incercat cu Alexandra, sa mergem cu umbrele, macar pana la cabana Silva dar am renuntat la mijlocul drumului. Ploua tare si ne-am intors din drum...Dupa ce ploaia a incetat unii au reusit sa ajunga acolo. Aici am mai fost, cred, prin1988. Imprejurimile sunt interesante dar acum locul este lasat cam in paragina. Putinele constructii sunt lasate de izbeliște. Vin putini turisti, cred.


Muntii Ciucas dupa ploaie

Sus, Statia seismica

A iesit soarele

Am coborât de pe munte si ne-am indreptat spre mănăstirea Susana, unde eram asteptati la masa de pranz, o supa de carne de porc si felul doi o friptura de pulpe de pui cu cartofi, rosii si castraveti acri, apoi o cafeluță. Ghidul nostru, Stefan 22 ani, am aflat ca este student la teologie asa ca s-a spus Tatal nostru la inceputul mesei de pranz si o alta rugaciune la sfarsitul mesei.

Mai jos cateva poze de la manastirea Suzana...




Am plecat pe la 16:30 de acolo si am ajuns pe la ora 19 la Bucuresti, numai bine sa prind serialul Suleyman...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca-mi vizitati blogul si-mi lasati un comentariu. Ma bucur sa-l citesc si sper sa reveniti.
Thank you for taking the time to leave a comment. I really appreciate it. I Hope you visit again.
Merci d'avoir laissé un commentaire, j'apprécie énormément. J'espère que vous reviendrez.
Gracias por visitarme y dejarme tu comentario. Me encanta leerte. Espero verle de nuevo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...